În această articol vom vorbi despre diversele canale de promovare pe care le puteți implementa pentru a putea ajunge la publicul dvs. țintă, atunci când vă adresați companiilor.

Având în vedere amploarea cu care marketingul prin SMS se extinde, această strategie devine indispensabilă chiar și atunci când clienții tăi sunt firme, reprezentând un real avantaj pentru promovare si scopurile firmei tale, alături de e-mail și prezența online.

În relația clienții de afaceri, marketingul business-to-business (B2B) este folosit ca o strategie în vederea optimizării prezenței afacerii tale in fața publicului țintă, construirea și menținerea relațiilor, stimularea și generarea potențialilor clienți cât și creșterea vânzărilor.

În campaniile de marketing orientate către client, strategia este focusată spre nevoile și interesele consumatorilor individuali, care fac achiziții pentru ei înșiși. În relația clienții business avem mai mulți factori de decizie implicați, relațiile fiind consolidate pe o perioadă mai îndelungată, ceea ce înseamnă și un ciclu mai lung de vânzări.


Canale de promovare

Canalele de promovare pentru diferitele strategii B2B care cresc gradul de conștientizare a brandului si afacerii pe piața țintă sunt următoarele:

Prezența digitală

Fiecare afacere ar trebui să aibă o prezență digitală, compusă din web site-ul afacerii, reclame plătite, optimizarea motoarelor de căutare sau orice altă platformă unde compania are activitate online. O strategie de marketing de conținut digital adaugă informații valoroase și informează consumatorul, find exact ceea ce caută clienții B2B.

Un site web este crucial pentru campania dvs. de marketing. Reprezintă punctul de contact pentru clienții dvs., unde ei pot să apeleze ori de câte ori doresc să afle mai multe despre brandul sau produsele afacerii dvs. Scopul și tipul de servicii oferit de afacerea dvs. este clar prezentat astfel că clienții dvs. B2B vor obține informațiile necesare într-un mod rapid. Capacitatea de a converti clienții prin intermediul acestui canal de promovare devine un punct de vânzare puternic, este imperativ ca conținutul să fie actualizat, informativ și captivant.

Rețelele de socializare reprezintă un instrument puternic pentru a crește gradul de cunoaștere a mărcii, oferind mărcii afacerii dvs. o personalitate online, dar și oportunitatea de a vă conecta cu potențiali clienți. Distribuirea de conținut poate fi acompaniată de hashtag-urile corespunzătoare pentru a vă putea pune postările în fața celor interesați de subiect.

Paginile de blog au crescut în popularitate datorită abilității de a fi optimizate pentru motoarele de căutare, dar și de a influența vizitatorii cu conținut scris.

E-mail

Marketingul prin e-mail reprezintă unul dintre cele mai des întâlnite tipuri de campanii de marketing, 83% din companii folosesc buletinele informative ca parte a programului de marketing.

Este foarte important ca scopul acestui canal de promovare să rezoneze constant cu clienții de afaceri și să se concentreze asupra lucrurilor care contează pentru ei, cum ar fi timpul, resursele și rentabilitatea investiției. De aceea trebuie să creăm conținuturi targetate și eficiente care să rezoneze cu publicul țintă. Este esențială captivarea destinatarului începând cu subiectul email-ului, cât și îndrumarea acestuia către o acțiune (call-to-action).

Pentru a beneficia de eficacitatea acestui canal de promovare, un element important este segmentarea publicului, pentru a obține o audiență relevantă. Ulterior, mesajul poate fi personalizat pe segmente de audiență, pentru un a avea o relaționare mai bună și un impact mai intens.

Strategia de Marketing prin SMS în relație cu clienții de afaceri

Atunci când clienții dvs. sunt alte firme sau afaceri, marketingul prin SMS B2B reprezintă o oportunitate excelentă de a menține relațiile cu clienții existenți și de a fideliza clienții potențiali cu mesaje simple, rapide și personalizate.

În această strategie, este indicat să adoptați o abordare mai personalizată cu domeniul afacerilor, astfel că mesajele comerciale în exces nu vor funcționa, cum este cazul în strategia orientată spre consumatorii individuali,  unde tendința este de a face achiziții bazate pe emoții. Oamenii de afaceri sunt focusați pe returnarea investiției, eficiență și expertiză, fiind conduși de logică.

Scopul acestor strategii este de a genera potențiali clienți prin recomandarea serviciilor sau produselor dvs. Este indicată o abordare individuală cu clienții dvs. B2B, cu maximizarea potențialului prin livrarea de conținut.
SMSAdvert vă pune la dispoziție tot ceea ce aveți nevoie pentru a crește implicarea și de a cultiva relațiile cu clienții de afaceri.

Pentru a avea o campanie de marketing eficientă, este important segmentarea listei de contacte în funcție de relevanță pentru scopurile afacerii dvs., astfel ca SMSAdvert vă pune la dispoziție o bază de date cu firme din România, fiind împărțită în categorii pe baza unor filtre precum:

  • Industrie
  • Dimensiunea afacerii
  • Număr angajați
  • Profit
  • Cifră de afaceri

Ulterior, această segmentare vă permite să creați mesaje personalizate care pot atrage firmele potrivite pentru afacerea dvs. prin promovarea serviciilor sau produselor prin SMS.

Pentru a vă putea crește drastic vânzările și portofoliul de clienți marca B2B puteți accesa acest link pentru a vedea capabilitățile acestui serviciu.

Concluzie

Indiferent ce canal de promovare alegeți pentru consolidarea afacerii dvs. în relația cu clienții care reprezintă alte companii, cheia succesului stă în abordarea acestor strategii în mod corect, pentru a putea maximiza rentabilitatea investiției prin atragerea de clienți potențiali, dezvoltarea relațiilor, creșterea ratei de conversie și îmbunătățirea reținerii clienților.